TREBALLS I PROVES

5è. B (curs 2015 -16)

NORMES PER FER QUALSEVOL TREBALL

Un treball s'ha d'entregar:
1. Amb portada, però si el treball només és d'una pàgina es pot ometre, és a dir no fa falta posar-la.
2. Sempre amb el mateix bolígraf (si es fa a mà). Utilitzant el de color negre i/o blau. Els altres colors es poden utilitzar per subratllar títols, mai per escriure. Si es fa amb l'ordinador, sempre amb lletra de color negre i amb una grandària de 12 (utilitzant Arial, Verdana o Times)
3. S'han de deixar marges (esquerra, dreta, a dalt i abaix), sempre el mateix durant tot el treball. Si es fa a mà utilitzeu una plantilla que tinga aquests.
4. Les línies han d'estar sempre separats per la mateixa grandària, per tant, si es fa a mà, la plantilla és el millor. Si es fa a l'ordinador sempre s'ha de deixar la mateixa separació entre línies. Els títols i es diferents preguntes poden estar separats una mica més.
5. El nom ha d'estar a la portada a la part d'abaix, a la dreta. Si no es fa portada s'ha de posar dalt del full, a la dreta. Sempre s'ha de posar nom, és el primer que he de posar, doncs un treball sense nom no és de ningú. A mà, si el treball es fa a mà, i a ordinador si es fa amb aquest.
6. Si es posen imatges, aquestes s'han de retallar bé i aferrar-les al lloc corresponent, deixant els marges establerts. Si es fan dibuixos, aquests han d'estar bé acolorits.
7. Un bo treball no té faltes d'ortografia. A més a més, els accents també compten.
8. Mai s'han d'escriure paraules en una altra llengua, es a dir, si el treball és de castellà, s'ha de fer en castellà, si és de català s'ha de fer a català, si és d'anglès, en anglès...
9. Escriure paraules malament, amb típex... mostra poc interès a l'hora de fer el treball.
10. Abans d'entregar els treballs s'han de revisar i tornar a llegir-lo mot bé.  
11. Si teniu dubtes, preguntar sempre.
12. No deixeu els treballs per l'últim dia, no el fareu bé i es nota.

TERCER TRIMESTRE


CASTELLÀ

  1. Vocabulari i ortografia. Quadernet.
  2. Normes d'accentuació.
  3. Repassar substantius.
  4. Repassar adjectius.
  5. Reconèixer alguns tipus de determinants: articles, possessius, demostratius, numerals i indefinits.
  6. Reconèixer els pronoms personals.
  7. Conèixer del verb: formes personals (nombre i persona), arrel i desinències, conjugacions, temps (present, passat i futur), formes impersonals (infinitiu, participi i gerundi).
    CATALÀ

    1. Repassar les normes d'accentuació.
    2. Repassar substantius.
    3. Repassar adjectius.
    4. Reconèixer alguns tipus de determinants: articles, possessius, demostratius, numerals i indefinits.
    5. Reconèixer els pronoms personals.
    6. Conèixer del verb: formes personals (nombre i persona), arrel i desinències, conjugacions, temps (present, passat i futur), formes impersonals (infinitiu, participi i gerundi).
    SOCIALS

    1. Espanya política (comunitats i ciutats autònomes, i províncies) i física (relleu, rius, mars...).
    2. Climes d'Espanya.
    3. Sectors econòmics a Espanya.
    4. Societat espanyola.
    NATURALS

    1. L'energia: la llum. L'electricitat. 
    2. Màquines i instruments. Els circuits elèctrics.
    LABORATORI

    1. El microscopi i la lupa binocular.
    2. Cotxe elèctric.
    MATEMÀTIQUES

    1. Repassar l'escriptura i lectura de nombres decimals.
    2. Repassar la suma i resta de nombres decimals.
    3. Multiplicació i divisió de nombres decimals.
    4. Geometria: figures planes.
    5. Mesures i magnituds: longitud, massa, capacitat i superfície.

    9 comentaris: